In der Studie wurden 20 Patienten mit AV-Reentry Tachykardie unter Einbezug einer mittelseptalen gelegenen atrioventricul ren akzessorischen Leitungsbahn(MS) eingeschlossen, die seit 4 Jahren in unserem Elektrophysio...In der Studie wurden 20 Patienten mit AV-Reentry Tachykardie unter Einbezug einer mittelseptalen gelegenen atrioventricul ren akzessorischen Leitungsbahn(MS) eingeschlossen, die seit 4 Jahren in unserem Elektrophysiologischen Untersuchungslabor mittels Katheters erfolgreich abladiert wurden. Die 20 Patienten hatten 26 akzessorische Leitungsbahnen. Daunter waren 21 MS (rechtsmittelseptal (RMS) zu linksmittelseptal(LMS)=17:4). 18 akzessorische Leitungsbahnen waren offen. Die Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahnen wurde aufgrund der Stelle erfolgreich abladiert bestimmt. Die Ergebnisse zeigten, da die RMS und LMS den gleichen Charakter in den meisten Ableitungen des EKGs hatten, und jedoch der wenige Unterschied bei diesen beiden akzessorischen Lritungsbahnen besteht. Wenn die positive Polaritat der Delta Welle in der Ableitung V 1 bei der Patienten mit MS auftritt, mu sich berlegen, ob die M glichkeit der Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahn im Linksmittelseptum besteht.展开更多
引言自从发现脱氧核糖核酸(DNA)是遗传信息、遗传密码的载体、限制性核酸内切酶以及建立 DNA 序列分析、聚合酶链反应、基因和细胞核转染等方法之后,现今已有可能在体外增殖 DNA,并且能几乎无限制地在体外或体内表达。因此,基因技术对...引言自从发现脱氧核糖核酸(DNA)是遗传信息、遗传密码的载体、限制性核酸内切酶以及建立 DNA 序列分析、聚合酶链反应、基因和细胞核转染等方法之后,现今已有可能在体外增殖 DNA,并且能几乎无限制地在体外或体内表达。因此,基因技术对于我们了解病毒、细菌、真核细胞的遗传和分子生物学是一场革命。展开更多
Objective. To assess the possibility of quantitative determination of bowel wall vascularity using contrast-enhanced (SonoVue ) wideband harmonic imaging ultrasound and the HDI-Lab software in patients with Crohn’ ...Objective. To assess the possibility of quantitative determination of bowel wall vascularity using contrast-enhanced (SonoVue ) wideband harmonic imaging ultrasound and the HDI-Lab software in patients with Crohn’ s disease. Material andmethods. Twenty-one patients (13 F, 8 M, average age 33.8 ± 12.7 years, range 21-60 years) with histologically confirmed Crohn’ s disease and bowel wall thickness≥ 5mm were recruited for the study. All ultrasound examinations were performed using a Philips HDI 5000 scanner. Bowel wall vascularity was determined at the site of maximum bowel wall thickness at baseline and at 30, 60, 90 and 120 s following application of the contrast enhancer SonoVue (1.2 ml) using the HDI-Lab software. Results. The mean length of bowel segments exhibiting increased wall thickness was 122.3 mm (range: 23-350 ± 74.7 mm), with a mean wall thickness of 7.6 ± 1.2 mm. Onset of echo enhancement secondary to contrast medium application was observed after an average 13.4 s (range 7-19 ± 4.2 s).Echo intensity corresponding to maxi.mum vascularity was measured 30 s after application of contrast medium. Maximum average contrast medium uptake was 217.5% (range 118-466 ± 100.1% ). Conclusions. It is possible to quantify bowel wall vascularity accurately in patients with Crohn’ s disease using contrast-enhanced pulse inversion ultrasound (low-MI).展开更多
文摘In der Studie wurden 20 Patienten mit AV-Reentry Tachykardie unter Einbezug einer mittelseptalen gelegenen atrioventricul ren akzessorischen Leitungsbahn(MS) eingeschlossen, die seit 4 Jahren in unserem Elektrophysiologischen Untersuchungslabor mittels Katheters erfolgreich abladiert wurden. Die 20 Patienten hatten 26 akzessorische Leitungsbahnen. Daunter waren 21 MS (rechtsmittelseptal (RMS) zu linksmittelseptal(LMS)=17:4). 18 akzessorische Leitungsbahnen waren offen. Die Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahnen wurde aufgrund der Stelle erfolgreich abladiert bestimmt. Die Ergebnisse zeigten, da die RMS und LMS den gleichen Charakter in den meisten Ableitungen des EKGs hatten, und jedoch der wenige Unterschied bei diesen beiden akzessorischen Lritungsbahnen besteht. Wenn die positive Polaritat der Delta Welle in der Ableitung V 1 bei der Patienten mit MS auftritt, mu sich berlegen, ob die M glichkeit der Lokalisation der akzessorischen Leitungsbahn im Linksmittelseptum besteht.
文摘Objective. To assess the possibility of quantitative determination of bowel wall vascularity using contrast-enhanced (SonoVue ) wideband harmonic imaging ultrasound and the HDI-Lab software in patients with Crohn’ s disease. Material andmethods. Twenty-one patients (13 F, 8 M, average age 33.8 ± 12.7 years, range 21-60 years) with histologically confirmed Crohn’ s disease and bowel wall thickness≥ 5mm were recruited for the study. All ultrasound examinations were performed using a Philips HDI 5000 scanner. Bowel wall vascularity was determined at the site of maximum bowel wall thickness at baseline and at 30, 60, 90 and 120 s following application of the contrast enhancer SonoVue (1.2 ml) using the HDI-Lab software. Results. The mean length of bowel segments exhibiting increased wall thickness was 122.3 mm (range: 23-350 ± 74.7 mm), with a mean wall thickness of 7.6 ± 1.2 mm. Onset of echo enhancement secondary to contrast medium application was observed after an average 13.4 s (range 7-19 ± 4.2 s).Echo intensity corresponding to maxi.mum vascularity was measured 30 s after application of contrast medium. Maximum average contrast medium uptake was 217.5% (range 118-466 ± 100.1% ). Conclusions. It is possible to quantify bowel wall vascularity accurately in patients with Crohn’ s disease using contrast-enhanced pulse inversion ultrasound (low-MI).